Retur, ombytning & reklamation
60 dages returret
Dette betyder, at du kan returnere din vare 60 dage fra ordredato. Når vi har modtaget din returpakke, får du beløbet for varen refunderet til dit betalingskort – dette gælder ligeledes, hvis du har betalt via MobilePay. Læs betingelser herunder.
Hvis du ønsker at returnere din vare
Som kunde hos PrimePet.dk har du altid 60 dages returret og/eller fortrydelsesret på dine køb. Dette betyder, at vi udbetaler købspris direkte til det benyttede betalingskort. De 60 dage gælder fra du afgiver ordren.
Du skal dog være opmærksom på, at fuld udbetaling af købspris forudsætter, at varen kan sælges igen til fuld pris. Hvis emballagen er væsentligt skadet, prismærker er væk eller varen er skadet på nogen måde forbeholder vi os ret til at lave et forholdsmæssigt nedslag i refusionen, svarende til den pris vi kan sælge varen til igen. Dette gælder også ved lugtgener f.eks. af røg.
Det er dig frit for, hvordan og med hvem du sender varen retur. Dog skal denne sendes direkte til vores adresse.
Hvis du har en defekt vare
Send en mail til kundeservice på kundeservice@primepet.dk. Vedhæft billeder, dit ordrenummer samt en grundig beskrivelse af fejlen. Du skal ikke sende produktet retur, med mindre du udtrykkeligt er blevet bedt om det. For yderligere deltaljer Gå til punktet REKLAMATION nederst på siden.
Hvis du nægter modtagelse af pakke
Du må gerne nægte at modtage din pakke eller undlade at afhente den inden PostNords henliggelsesfrist, der er 8 dage fra afsendelse. Du skal dog være opmærksom på, at vi i så fald fratrækker 99,00 kr., hvilket modsvarer PostNord returhåndteringsgebyr. Vi anbefaler derfor, at du modtager pakken og selv sender den retur.
Vi ombytter ikke varer
PrimePet.dk kan desværre ikke tilbyde regulær ombytning af din vare, med mindre vi har begået en fejl, og sendt dig en forkert vare.
Hvis du ønsker at ombytte din vare til en anden, skal vi bede dig lægge en ny ordre på det du ønsker i stedet. Du returnerer den oprindelige vare til os, hvorefter vi behandler den i henhold til ovenstående returregler.
Du hæfter dog selv for de udgifter der er forbundet med at varen sendes retur til os.
Kan alle varer returneres?
Grundet gældende veterinærregler og sundhedshensyn er der ikke returret på produkter, hunden skal indtage samt loppemidler. Dette gælder alt foder og godbidder, gnaveben, naturben, fodertilskud, loppemidler, beroligende piller og lignende.
PrimePet.dk forbeholder sig ret til at foretage nedslag i returbeløb på produkter, der grundet den stand de er returneret i, ikke længere kan sælges til fuld pris. Dette kan f.eks. være beskadiget emballage, ridser, tilsmudsning eller lugtgener f.eks. af tobaksrøg.
Henter du ikke din pakke fra pakkeshop og pakken kommer retur til os, hæfter du selv for de omkostninger der er forbundet med at pakken kommer retur til os.
Følgende huskeregler skal overholdes ved returnering:
- Varen skal returneres i original og salgsbar stand
- Varen skal sendes direkte til vores adresse med omdeling! Pakker sendt til pakkeshops eller postbutikker vil ikke blive afhentet og vil således gå retur til dig igen.
- Varen må IKKE sendes med DAO, hvis den er for stor til en postkasse!
- Vedlæg din faktura sammen med varen.
- Vedlæg tydelig instruktion om grund til returnering
Når vi har modtaget din returvare, refunderer vi varens beløb og sender dig en e-mail med en besked om dette.
Påregn en behandlingstid på op til 7 hverdage.
Foderprodukter, snacks, loppemidler ol. af alle slags kan ikke returneres grundet gældende regler fra veterinærstyrelsen og Lægemiddelstyrelsen. Graverede navneskilte, samt specialbestillinger kan desværre ikke returneres.
Du har mulighed for at købe en billig returlabel til 49DKK her → Køb returlabel til PrimePet.dk
HUSK! Din returvare skal sendes til PrimePets lager:
PrimePet ApS
Michael Drewsens Vej 18
8270 Højbjerg
(Returvarer modtages kun på denne adresse, og altså ikke i pakkeshops eller postbutikker).
OBS:
Visse varer kan ikke returneres med normal post.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
For yderligere informationer se vores handelsbetingelser.
Hvordan sender man varen retur?
Det er dig frit for, hvordan du sender varen til os. Dog skal varen sendes direkte til vores adresse og ikke til en pakkeshop el. Vi fraråder brugen af brevforsendelser og DAO, da disse IKKE kan spores, og således ikke er forsikrede, hvis pakken forsvinder.
Reklamation:
PrimePet.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke slitage eller fejl og skader direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Du skal især være opmærksom på, at der er specielle betingelser omkring reklamation for bl.a. klippeskær og batterier. Det betyder, at reklamationsret kun kan gøres gældende, hvis klippeskær og batterier holdere kortere end den forventede levealder. Dette kan ved batterier svinge meget fra produkt til produkt.
Ved klippeskær svinger den forventede levealder afhængig af kvaliteten på skæret. Holdbarheden er typisk mellem 10-20 hundeklipninger på et skær afhængig af vedligeholdelse. Reklamationsretten bortfalder, hvis skær ikke er korrekt vedligeholdt eller fysisk skadet af f.eks. sandkorn i pels eller lignende.
Fakturaen skal fremvises til PrimePet.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen. Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter køber har opdaget manglen ske til PrimePet.dk inden rimelig tid.
Det er PrimePets vurdering hvorvidt en vare skal repareres eller ombyttes til ny
VIGTIGT!
Du skal ikke sende produktet til os før dette er aftalt med vores kundeservice. Start med at melde defekten til kundeservice på kundeservice@primepet.dk. Vedhæft tydelige billeder, dit ordrenummer samt en detaljeret beskrivelse af fejlen.
Varer sendt til reparation, hvor der ikke konstateres fejl, vil blive faktureret et undersøgelsesgebyr. Returnering af varer med fragtmand eller postvæsen sker i så fald for kundens regning.
I første omgang afholder du selv udgiften for forsendelse. Vi anbefaler, at du køber en returlabel af os via dette link: Køb returlabel her.
Når vi har modtaget din reklamation, vil vi vurdere, om reklamationen er korrekt, og i så tilfælde returnere din udgift til køb af vores returlabel.