FAQ / Ofte stillede spørgsmål vedr. reklamation og retur

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os (både i butikken og webshoppen) – dog med undtagelse af hestefoder/-tilskud, foder til høns og loppemidler, som IKKE tages retur. Herved følger vi fødevarestyrelsens anbefalinger, idet vi ikke kan garantere korrekt opbevaring af varen hos kunden, samt risici for smitterisiko/sygdomme. Er du i tvivl om hvorvidt en vare er omfattet af fortrydelsesretten, kontakt venligst vores kundeservice på mail kundeservice@primepet.dk.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Alt hestefoderfoder/-tilskud/-godbidder, og foder til høns, samt loppemidler.
  • Andre fodertyper (hund/kat/vildtfugle) hvor emballagen er brudt
  • Varer der er taget i brug/afprøvet således den ikke længere befinder sig i samme stand, som da den blev leveret. F.eks. hvis varen er fyldt med snavs/hår, eller ødelagt emballage
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, fx hygiejne- og plejemidler
  • Vi giver ikke pengene tilbage for lægemidler til dyr, f.eks. loppemidler. I henhold til bekendtgørelse om forhandling af visse jern- og vitaminpræparater samt visse antiparasitære lægemidler til dyr uden for apotek, § 12, må der ikke sælges lægemidler til dyr, som er returneret fra en anden kunde. Vi betragter derfor et returneret lægemiddel til dyr som 100% værdiforringet fra det øjeblik, du modtager varen
  • Varer der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, f.eks. indgraverede hundetegn.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer, eller får den/de sidste vare(r) i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en ordre, der delleveres. Fortrydelse skal anmeldes til os inden udløbsfristen og derfra skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail: kundeservice@primepet.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os (både i butikken og webshoppen) – dog med undtagelse af hestefoder/-tilskud, foder til høns og loppemidler, som IKKE tages retur. Herved følger vi fødevarestyrelsens anbefalinger, idet vi ikke kan garantere korrekt opbevaring af varen hos kunden, samt risici for smitterisiko/sygdomme. Er du i tvivl om hvorvidt en vare er omfattet af fortrydelsesretten, kontakt venligst vores kundeservice på mail kundeservice@primepet.dk.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Alt hestefoderfoder/-tilskud/-godbidder, og foder til høns, samt loppemidler.
  • Andre fodertyper (hund/kat/vildtfugle) hvor emballagen er brudt
  • Varer der er taget i brug/afprøvet således den ikke længere befinder sig i samme stand, som da den blev leveret. F.eks. hvis varen er fyldt med snavs/hår, eller ødelagt emballage
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, fx hygiejne- og plejemidler
  • Vi giver ikke pengene tilbage for lægemidler til dyr, f.eks. loppemidler. I henhold til bekendtgørelse om forhandling af visse jern- og vitaminpræparater samt visse antiparasitære lægemidler til dyr uden for apotek, § 12, må der ikke sælges lægemidler til dyr, som er returneret fra en anden kunde. Vi betragter derfor et returneret lægemiddel til dyr som 100% værdiforringet fra det øjeblik, du modtager varen
  • Varer der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, f.eks. indgraverede hundetegn.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer, eller får den/de sidste vare(r) i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en ordre, der delleveres. Fortrydelse skal anmeldes til os inden udløbsfristen og derfra skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail: kundeservice@primepet.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Varer kan ombyttes i butikken eller ved at sende dem til os. Handler du online og gerne vil ombytte en vare, f.eks. til en anden størrelse, skal du returnere varen som anvist i øverste afsnit ”Hvad indebærer Fortrydelsesret”. Samtidig går du ind på www.primepet.dk og opretter en ny bestilling. Vi refunderer købsbeløbet for den returnerede vare, så snart vi modtager den på vores lager.

Har du brug for hjælp til at vælge størrelse eller andet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. PrimePet ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved reklamation bedes du kontakte PrimePet kundeservice på mail: kundeservice@primepet.dk.

Se også afsnit om returnering nedenfor.

Du kan returnere varer til os ved at sende dem med post/fragtfirma eller ved at henvende dig i butikken. OBS! Vi følger Fødevarestyrelsens anbefalinger og tager derfor ikke hestefoder/-tilskud, foder til høns og loppemidler retur, med mindre der er tale om en reklamation. Du bestemmer om du selv vil købe fragtlabel, eller bestille den hos os (kontakt kundeservice@primepet.dk). Vi anbefaler altid du får en kvittering for indlevering af pakken til fragtfirma.

Du skal selv afholde udgifterne i forbindelse med returnering, med mindre der er tale om en reklamation (kontakt PrimePet kundeservice). Pakken skal leveres til vores adresse indenfor vores åbningstider, og ikke til pakkeboks. Derudover modtager vi ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Når du returnerer varer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura i pakken. Ved brug af fortrydelsesretten går ekspeditionen hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du bærer ansvar og risiko for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Dine returvarer sendes/afleveres til:

PrimePet ApS
Michael Drewsens Vej 18
8270 Højbjerg

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb retur, som du har betalt for varen.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ja, du må pakke dine varer ud så du kan se om varen passer. Det er dog vigtigt du ikke ødelægger emballagen, hvis du ønsker at sende varen retur. Foder, tilskud og plomberet emballage må dog ikke åbnes, hvis det ønskes returneret.

OBS! Visse varer kan ikke returneres/ombyttes, se afsnittet ”Hvad indebærer Fortrydelsesret”.

Har du brug for hjælp til at vælge størrelse eller andet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Nej, på nuværende tidspunkt tilbyder vi ikke smagsgaranti.