Handelsbetingelser hos PrimePet ApS

Nedenstående handelsbetingelser gælder køb foretaget via vores webshop www.primepet.dk.

Generelle oplysninger

PrimePet ApS
Michael Drewsens Vej 18
8270 Højbjerg
CVR nr.: 4245 2718
Telefon: 5383 8270
E-mail: kundeservice@primepet.dk

Bestilling og betaling

Det er muligt at handle hos os uanset om du er PrimePet medlem eller ej. PrimePet Medlemskab giver dog visse fordele og rabatter, som du kan læse mere om her.

For at handle på www.primepet.dk skal du være fyldt 18 år eller have samtykke fra din værge. Loppemidler sælges ikke til personer under 15 år. Ved oprettelse af PrimePet Medlemskab skal du være fyldt 18 år.

Sådan handler du på www.primepet.dk:

  1. Find den eller de varer du ønsker, og tilføj det ønskede antal i indkøbskurven, gå herefter til kassen
  2. Tilføj evt. PrimePet Medlemskab og 10% rabat fratrækkes varernes pris
  3. Indtast dine personlige oplysninger, samt oplysninger om levering
  4. Vælg betalingsmåde
  5. Læs og godkend vores handelsbetingelser
  6. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.
  7. Du modtager herefter bestillingsbekræftelse på mail. 
  8. Har du oprettet et PrimePet Medlemskab, vil du modtage en velkomstmail med en opsummering af dine data. På din medlemsside vil du desuden kunne se alle dine tidligere køb. 
  9. Når varerne afsendes fra vores lager, vil du modtage din kvittering på mail, og pengene vil blive trukket fra din konto. 


De fleste varer vist i webshoppen er som udgangspunkt lagervarer, hvor leveringstiden vil være 1-3 dage. For varer, der er anført som bestillingsvarer, vil leveringstiden være 7-14 dage. Er produktet midlertidigt udsolgt, kan du kontakte vores kundeservice for at få oplyst forventet leveringstid.

PrimePet ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Alle oplysninger vedr. betalinger/betalingskort håndteres af NETS. Alle priser er i DKK. Danske kroner og inkl. moms, men eksklusiv evt. fragt. Der tages ikke kortgebyr ved betaling på www.primepet.dk. Din betaling hæves først på dit kort, når varerne sendes fra lageret og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Ved oprettelse af PrimePet Medlemskab og evt. abonnement, vil dine betalingsoplysninger blive arkiveret hos NETS. På din PrimePet medlemside kan du opdatere dine betalingsoplysninger, f.eks. hvis du får nyt betalingskort. PrimePet Medlemskab betales månedsvis forud og træder i kraft fra den dag det oprettes og vil blive fornyet hver måned fra den dato, og kan til enhver tid opsiges. Se mere på siden Medlemsfordele

 

PrimePet Kundeklub

Medlemskab af PrimePet Kundeklub giver en masse fordele, som er beskrevet på siden Medlemsfordele.  Medlemskabet betales månedsvis forud og træder i kraft fra den dag det oprettes og vil blive fornyet hver måned fra den dato. Medlemskabet kan til enhver tid opsiges, med min. 5 dages varsel før næste fornyelse.  Ved oprettelse af et PrimePet Kundeklub medlemskab, giver kunden accept til, at vi må kontakte dem pr. mail/brev/telefon, med medlemstilbud. 

 

Levering

Gå til side om levering

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os – dog med undtagelse af hestefoder/-tilskud, foder til høns og loppemidler, som IKKE tages retur. Herved følger vi fødevarestyrelsens anbefalinger, idet vi ikke kan garantere korrekt opbevaring af varen hos kunden, samt risici for smitterisiko/sygdomme. Er du i tvivl om hvorvidt en vare er omfattet af fortrydelsesretten, kontakt venligst vores kundeservice på mail kundeservice@primepet.dk.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Alt hestefoderfoder/-tilskud/-godbidder, og foder til høns, samt loppemidler.
  • Andre fodertyper (hund/kat/vildtfugle) hvor emballagen er brudt
  • Varer der er taget i brug/afprøvet således den ikke længere befinder sig i samme stand, som da den blev leveret. F.eks. hvis varen er fyldt med snavs/hår, eller ødelagt emballage
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, fx hygiejne- og plejemidler
  • Vi giver ikke pengene tilbage for lægemidler til dyr, f.eks. loppemidler. I henhold til bekendtgørelse om forhandling af visse jern- og vitaminpræparater samt visse antiparasitære lægemidler til dyr uden for apotek, § 12, må der ikke sælges lægemidler til dyr, som er returneret fra en anden kunde. Vi betragter derfor et returneret lægemiddel til dyr som 100% værdiforringet fra det øjeblik, du modtager varen
  • Varer der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, f.eks. indgraverede hundetegn.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer, eller får den/de sidste vare(r) i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en ordre, der delleveres. Fortrydelse skal anmeldes til os inden udløbsfristen og derfra skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail: kundeservice@primepet.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Se afsnit længere nede om returnering.

 

Ombytning af vare

Hvis du gerne vil ombytte en vare, f.eks. til en anden størrelse, så returnerer du varen som anvist i afsnittet ”Fortrydelsesret”. Samtidig går du ind på www.primepet.dk og opretter en ny bestilling. Vi refunderer købsbeløbet for den returnerede vare, så snart vi modtager den på vores lager. OBS! Visse varer kan ikke returneres/ombyttes, se afsnittet ”Fortrydelsesret”. Har du brug for hjælp til at vælge størrelse eller andet, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

 

Reklamation

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. PrimePet ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved reklamation bedes du kontakte PrimePet kundeservice på mail: kundeservice@primepet.dk.

Se også afsnit om returnering nedenfor.

 

Returnering

Du kan returnere varer til os ved at sende dem med post/fragtfirma eller selv aflevere dem på vores adresse. Du bestemmer om du selv vil købe fragtlabel, eller bestille den hos os (kontakt kundeservice@primepet.dk). Du skal selv afholde udgifterne i forbindelse med returnering, med mindre der er tale om en reklamation (kontakt PrimePet kundeservice). Vi anbefaler kunden at få en kvittering for afsendelse, når en pakke sendes tilbage til os. Pakken skal leveres til vores adresse indenfor vores åbningstider, og ikke til pakkeboks. Derudover modtager vi ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Når du returnerer varer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura i pakken. Ved brug af fortrydelsesretten går ekspeditionen hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du bærer ansvar og risiko for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Dine returvarer sendes/afleveres til:

PrimePet ApS
Michael Drewsens Vej 18
8270 Højbjerg

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice kundeservice@primepet.dk der vil hjælpe og vejlede dig. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Nævnenes Hus,
Toldboden 2,
8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kundeservice@primepet.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret 22.06.2022 og kan ændres uden varsel.